Abdullah Ömer Yavuz

32posts 0comments

Yazar: Abdullah Ömer Yavuz

Ahlat Ağacı

Evvelen şunu kabul edelim. Taşra, merkezin dışladığı ve dışında bıraktığı yerdir. Merkeze, şehre göre konumlanan ve bir yönüyle de ötekileştirilen mekânlardır taşra… Nuri Bilge...

Ayla: Hollywood Tarzı Epik Bir Anlatım / Buğday mı Himmet mi?

Ayla: Hollywood Tarzı Epik Bir Anlatım Kazanmak için kaybetmek Türkiye’nin kaderi. NATO’ya girmek için beş bin Mehmetçiği Kore’ye göndermemiz ve yedi yüz yirmi birini şehit vermemiz de bunun...

Kalandar Soğuğu

Hey gidi Karadeniz… Denizi hırçın, dağları sarp ve hoyrat, türküleri hüzün dolu. Hayata tutunmanın ısrardan ve inattan geçtiği bu topraklarda içinizde hep bir umut olmalıdır ki...

DİN SİNEMA BAĞLAMINDA MUHAMMED(S): ALLAH’IN ELÇİSİ FİLMİ

Dinin Nesneleşmesi Muhammed: Allah’ın Elçisi, bir kere daha gösterdi ki sinema sınırları aşan etkileyiciliğe sahip. Böylesi büyülü bir şölenin püf noktası görselliği. Sinema görseldir,...

HÜZÜN ÜLKESİ ENDÜLÜS

On dört asırlık İslam medeniyetinin devasa bir mirası var. Halen tozlu raflarda bizi bekleyen yazma eserler. Ebru, hat, nakış, tezhip, minyatür ve daha nice...

DİRİLİŞ

“İntikam Tanrı’nın elindedir.” Filmin finaline saklanan söz. Aslında söylemek istediği “kader” Tanrı’nın elindedir. İntikam da kaderin bir parçasıdır. Film boyunca geçilen tüm evrelere anlam...

STAR WARS: BİR MİTİN SONU MU?

1977’de, Hollywood’ın iflasın eşiğine geldiği o yılda çekilecek bir filmin sadece bir film olarak kalmayacağını, kimse tahmin etmemişti. Bahsettiğimiz o efsane; Star Wars. Beyaz...

YÜZÜNCÜ YILINDA TÜRK SİNEMASI

Lumiére Kardeşler ilk sinema filmi “L'Arrivée d'un train en gare de La Ciotat”ı soğuk bir Paris gecesinde Grand Café’de gösterdiklerinde tarih 29 Aralık 1895’di....

KOD ADI: K.O.Z.

I- Hikâyenin Sonu: Kültür Sanat Politikaları Filmin sonundan başlamalı bazen. Söylenecek çok şey olsa da en esaslısı ilk önce söylenmeli! Uzatmadan ve kestirmeden. Siyasal başarısını...

SİNEMA NASIL OKUNUR

 -ey seyirci bu yazı sana dair-    Durmak bilmeyen, baş döndüren bir hali var sinemanın. Animasyon, aksiyon, dram, korku, fantastik, macera, western ve dahası… Yılda...

HERKESİN BİR “NUH”U VARDIR

I- FİLMDEN ÖNCE MERAKLI BAKIŞLAR “Nuh: Büyük Tufan” ismini vizyona girecek filmler listesinde gördüğümde fazla referans aramadım. Nitekim yönetmen koltuğunda “Pi, 1998”, “Kaynak/The Fountain,...

YUNUS EMRE: AŞKIN SESİ

Medeniyetimizin kalbine nakşolmuş abide şahsiyetleri filme çekmek her zaman “zor” olagelmiştir. Kurgu ve belgesellik arasında sıkışıp kalma ihtimali belirir çoğu kez. Sinema dilini, benliklerde...

ATLARI DA VURURLAR

I Yaşadığımız dünyada eşya ve mal tutkusunun önünde durulamıyor. Dünyevileşme uçurumundayız. Kapitalizm, her şeye yön verir oldu. Zihinsel buhranlarımız var. Her şeyden öte, sahip olmak...

TEPENİN ARDINDAN PARANOYANIN SESSİZ ÇIĞLIĞINA

   İlk olmak zordur. Bu zorluk, her yıl binlerce filmin üretildiği sinema dünyası için de geçerlidir. Yönetmen ilk kez ağır bir yükün altına girmiştir....

SİYASET VE SANATIN ORTASINDA FESTİVALLER

I- Sinemanın Ödül Törenleri Film Festivallerinin, hem sinema izleyicisi hem de sektör açısından önemli görevler üstlendiğini düşünüyorum. Bugün dünyanın pek çok ülkesinde yüzlerce film festivali...

ORTA ASYA’DAN TUNA’YA – MACARİSTAN NOTLARI –

I      Uçağımız İstanbul semalarını terk ederken aklımda pek çok soru var. Yeni bir ülke, yeni bir kültürle karşılaşacağız. Macaristan’ın tarihi kimliği, içimizde ayrı bir havanın...